Emelie Jonsson

äntligen

Publicerad 2008-04-11 19:57:11 i Allmänt

Så, nu tänkte jag äntligen skriva lite kort om thai.

Flygresan dit började med att vi fick sitta och vänta på marken en timme extra, i flygplanet. Dom fick nämligen inte bort den där bryggan (gången mellan gaten och planet, you know?). Lite mer än 6timmar senare mellanlandade vi i Sharjah, där gick man in på flygplatsen och drygt en timme senare fortsatte planet till thailand.
Väl framme hade jag bara lust att kasta mej på marken och skrika "laaaand!", men istället fortsatte jag in till flygplatsen. Ett tag senare satt jag och min familj inpackad i en minibuss på väg till hotellet. Det var kolsvart ute, inga säkerhetsbälten i bilen och vår chaufför gasade på rejält. hmm, mysigt ;p
framme på hotellet, Sunwing Resort Bangtao Beach, blev det sängen ganska direkt.

Nästa dag kunde man se allt lite bättre, eftersom det tidigare kväll varit kolsvart. (A)
Grymt underbart hotell, det låg som i en stor vacker trädgård. Balkongutsikten var 2av de 3 poolerna, +havet. Lite skillnad från vad jag ser nu när jag tittar ut genom fönstret :( haha
anyway, gick ner till resturangen La Tasca där frukostbuffén väntade. åh, frukosten var kung kan jag lova =)
Havet låg just vid resturangen, och sandstranden var 8km tror jag? helt underbart

Solade och badade mest hela dagarna, bara tog det lugnt helt enkelt :)
Men en kväll tog iaf jag och min familj en taxi in till Patong. Åt middag och kollade på lite saker där
Så fort man kommer på en marknad susar det genast fram typ 7olika försäljare och frågar om man inte ska ta och köpa skor, cd skivor, kostymer, osv ;p
Till min och mammas stora lycka hittade vi Starbucks där, hur mysigt som helst =D så himla synd att det inte finns här..
Några timmar senare satt jag nöjd i en taxi på väg tillbaka till hotellet :)

Andra fredagen vi var i thai hade vi bokat in oss på en liten trip till en ö för att snorkla.
Vi åkte speedboat (det finns en anledning till att båtarna heter så) till Koh Khai Nok, ett paradis enligt mej :)
Där snorklade vi, osv.. Hur vackert som helst, det är så himla fridfullt på något sätt att bara ligga och flyta över ett korallrev och kolla ner på alla färgglada fiskar :)

Dagen efter Koh Khai Nok åkte vi på ett slags safari :)
Man skulle upp för värsta berget, och bilarna vi åkte i var minst sagt ostabila.. man fick som hålla fast sig i golvet med benen, haha ;p Och killen som körde började växla i en sjukt brant backe, så hela bilen stannade. jag trodde vi skulle börja rulla bakåt och dö (A)
Väl uppe och ute ur bilarna var man som i djungeln :) Fick bl a se vad dom använde kokosnötter till, smaka på saker, och en massa annat..
Sedan var det dags för elefantridning ;) En upplevelse minst sagt. Eftersom vi var uppe på ett berg var utsikten under elefantturen helt otrolig. På vissa ställen var det hur vackert som helst.

Shoppade även lite där (det mesta är vädligt billigt), bl a en massa från en tant på stranden som kom nästan varje dag med sina Ikea kassar fulla med kläder ;p

Det är så mkt jag vill berätta från Thailand, men då kommer jag måste skriva hur mycket som helst.
Vad jag vill säga är att thai verkligen är ett paradis :) och en dag ska jag tillbaka dit, ingen tvekan om saken. Det är värt att sitta instängd i ett flyg mer än ett halvt dygnt, helt klart
Och jag saknar det så himla mkt :) Att bara kunna gå omkring i en kort sommarklänning på kvällarna, alla glada små thailändare, solen och värmen, havet, ja allt!


Eftersom inlägget blev väldigt långt hade jag inte tänkt skriva så mkt mer ;)

Har visat bilder i ett tidigare inlägg, så kolla gärna in dom!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela