Emelie Jonsson

Återigen arbetslös..

Publicerad 2013-06-15 11:50:11 i Allmänt

Igår var min sista dag på Bergatrollet så nu är min anställning slut som ungdomsarbetare på förskolan. Känns svintråkigt, för jag har verkligen älskat mitt jobb och alla utmaningar. Har haft turen att jobba på en väldigt bra förskola och med bästa personalen som jag har lärt mig så mycket från. 
Har jobbat på en avdelning med en svår barngrupp och vissa stunder har känts jäkligt tuffa, men hur jobbigt det än har varit ibland så har dessa 7 månader gett mig otroligt mycket! Att få lära sig hantera alla sorters situationer och barn, känna att man verkligen är behövd och kan hjälpa till och få uppmuntran/beröm för hur man arbetar gör verkligen under för självkänslan. Och att komma till jobbet varje morgon och mötas av stora leenden från barnen lättar vilket nedtyngt hjärta som helst. 
 
Kramade om allt och alla lite extra igår och tänkte att det faktiskt inte kändes riktigt lika jobbigt som jag trodde att det skulle göra sista dagen. Men när alla barn kastade sig på mig för en sista hejdåkram brast det haha. Är dock tillbaka på förskolan redan på tisdag för att vikariera, och förhoppningsvis ringer dom om det behövs folk i höst också! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela